HR Direct s.r.o. je personálně poradenskou společností z Mladé Boleslavi, která se zaměřuje na vyhledávání specialistů a odborníků pro zaměstnavatele v rámci celé České republiky. Máme za sebou již více než 15 let znalostí a zkušeností z českého trhu i know-how, díky kterému jsme pomohli již stovkám spokojených klientů nalézt odpovídající uplatnění a také společnostem při hledání jejich nových zaměstnanců.

Accountant with English for Benelux region

Accountant for Benelux
Our client is an industry leader, specializing in B2B solutions and delivering their services to customers all over the world. In Prague (Anděl), there is a European hub for finance and accounting.

This position is responsible for completing financial accounting activities for Benelux countries to support the production of accurate and timely financial results in compliance with IFRS and local Generally Accepted Accounting Principles (GAAP).

Requirements:

  • University degree: business school / finance / economics; or relevant comparable working experience
  • 1-3 years’ experience in GL accounting
  • Experience in SSC or multinational company is a big advantage
  • Active knowledge of English
  • IFRS experience preferred
  • Experience with SAP is welcome
  • Strong analytical, organizational and problem solving abilities
  • Solid interpersonal and communication skills
  • MS Office, mainly Excel

Key tasks:

  • Performs month-end close processes including preparing and reviewing balance sheet reconciliations, preparation of journals to support the month end process
  • Prepares data to support the preparation of Brambles and local in country statutory accounts for the countries within the region. This includes the preparation of accounting technical papers, audit schedules to support.
  • Provides technical expertise to ensures accurate and timely compliance with filings, including working with external providers to meet the local compliance requirements.
  • Prepares the income tax work papers for submission to the regional tax mangers or outsourced provider.
  • Prepares tax accounting for the region and preparation of transactional tax returns for the region

Offer:

  • Motivating salary conditions
  • Attractive benefits
  • Interesting work in an international team
  • Daily use of foreign languages

We are looking forward to receiving your professional c.v.´s in English. If you have any additional questions, you can contact directly Mrs. Lubica Zaťková, on the mobile phone nr. 00420603422135 or email lubica@zatko.eu.

Informace o pozici

Místo pracoviště

Praha-Staré Město

Typ pracovního vztahu

Práce na plný úvazek

Typ smluvního vztahu

Pracovní smlouva

Délka pracovního poměru

Na dobu neurčitou

Mzda

50000-60000 Kč/měsíc

Požadované vzdělání

Bakalářské

Požadované jazyky

Angličtina (pokročilá)

Zadavatel

HR Direct s.r.o.

Kontakt

HR Direct s.r.o.
Šámalova 1254
293 01  Mladá Boleslav-Mladá Boleslav III
Česká republika
Telefon: 603 422 135

O firmě

obchodní firma: HR Direct s.r.o.
sídlo: Šámalova 1254, 293 01 Mladá Boleslav
IČ: 27620611, DIČ: CZ27620611
bankovní spojení, č.účtu: 2151789036/5500
zastoupená/jednající: Mgr. Jaromírou Huškovou, jednatelkou společnosti
Společnost zapsaná v OR vedeném u Městského soudu v Praze oddíl C, vložka 119443

Facebook